november 11, 2014

Celebrating Bonfire Night

5 november is het feest in Oxford (en de rest van Engeland); iedereen viert dan Bonfire Night met veel vuurwerk, lekker eten en een stapel hout dat in brand wordt gezet. Omdat ik de hele week plat op bed heb gelegen door een fietsongeluk (superstom, ik gleed uit en heb nu acht hechtingen in mijn hoofd), had ik gelukkig wel genoeg energie om het grote vuurwerkspektakel op zaterdagavond te bezoeken. Mijn huisgenoot vierde ook nog zijn verjaardag, dus een goede reden om mijn bed uit te gaan! Eenmaal aangekomen in South Park zagen we een kleine kermis, een stapel hout, enorm lange rijen voor de donut- en suikerspintentjes en enorm veel mensen. Allemaal wachtten we af tot de vuurwerkshow begon en toen het eindelijk zover was, keken we onze ogen uit. Engelsen maken er zeker wat van! Na dit spektakel zijn we naar een restaurant (ASK Italian) geweest om wat te eten en helaas was het daarna tijd om weer in bed te kruipen. Aanstaande donderdag mogen mijn hechtingen er gelukkig uit en ben ik weer helemaal back in the game! 

Omdat ik liever niet in roterende attracties wilde met mijn hoofd, besloten we in een glazen huis te gaan. Hilarisch! We vonden zo de weg, omdat ze de glazen niet goed schoon hielden en de vingerafdrukken alles al verraden, we haalden de gemiddelde leeftijd flink omhoog en het was lachwekkend om hem als volwassen vent over deze omhoog-omlaaggaande band te zien lopen haha!


Just as I said: prachtig vuurwerk...!
Cheers! Goed einde van de avond :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten